Title Image

Blog

Når mænd rammes af midtvejskrise – 5 veje videre

Hvad er det, der sker?

Hvad betyder det at få en midtvejskrise? Har du oplevet at miste glæden og evnen til at fokusere og være nærværende, når du er sammen med andre? Har du mest lyst til at træde lidt i baggrunden og være dig selv? Er du begyndt at overlade beslutninger og ansvar for jeres fælles liv til din partner? Måske er det de første tegn på, at du har ramt muren og er på vej ud i en midtvejskrise. Typisk adfærd når mænd rammes af midtvejskrise.

Når mænd rammes af midtvejskrise – 5 veje videre: Det bedste du kan gøre, når du mærker, at du har det svært er at starte med at anerkende at du har det sådan, og at det er okay. Ikke bruge din energi på at få det til at forsvinde, fordi det er spild af god energi. Læs længere nede, hvad der kan hjælpe dig lige nu og her.

Pludselig har du mistet glæden, troen på fremtiden og lysten til at være tæt på din familie og din partner. Du fatter ikke helt, hvad der sker og går med dine tanker og følelser alene. Du ønsker ikke at vise din sårbarhed til andre, og du tænker måske på, hvad de vil mene om dig, når du viser, hvem du er. At du ikke er den, der kan klare det hele, smile overskudsagtigt og påtage dig opgaverne på samme tid. Selv om du faktisk har gjort det i mange år, mærker du nu en modstand og træthed ved at skulle blive ved med det.

Vil du bestille en tid til parterapi?

Det kan være ensomt at være supermanden, der ikke fortrækker en mine, men bare ordner og sørger for alle andre. Ikke brokker sig eller beder om hjælp. Kroppens styrke og overskuddet er ikke helt det samme, som det plejer at være, men du kører videre og lader din stress tærskel overskride igen og igen.

Sådan kommer du videre:
Du kan se mere om 1-1 session her og få en sparringspartner og mandeterapeut, der forstår dine udfordringer

Vejen tilbage til dig selv, finder du ved at erkende, at der er en udfordring. Et vigtigt skridt er at tage ansvar for dét, du mærker. Vores krop fortæller løbende, hvis den er træt og overbebyrdet, og har brug for en pause. Mange af os lytter ikke og tager dermed ikke os selv alvorligt. Her starter kimen til krise, tristhed, stress og depression.

  • Stop op og erkend, at du har det svært og du er okay, men må gøre noget
  • Accepter at du er vred, ulykkelig, ændrer adfærd og kigger efter 20 år yngre modeller
  • Lyt til din krop og dit humør og gør noget, som gør dig glad eller ikke presser dig
  • Vær realistisk og tilstede i nuet, så du kan tage virkeligheden ind
  • Del dine tanker, følelser og ønsker med din familie, da det skaber et bedre sammenhold, dialog og nærvær
Lær hvordan du bliver mere direkte og tro mod dig selv i et terapi forløb
Book den indledende session her